Пошук  

   

Рубрики  

   

Рекомендуємо відвідати  

   

   

Увійти/Вийти  

   

 
 
Бахмутська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області  інформує!
 
 
 
Заповнюємо правильно поле «Призначення платежу»

Для того, щоб суми нарахованих та сплачених платниками податків, зборів, інших платежів до бюджетів та єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ) відображалися саме по конкретному платнику, необхідно чітко дотримуватись вимог наказу Мінфіну від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі – Порядок №666). Порядком №666 надано рекомендації як правильно заповнювати поле платіжного документа «Призначення платежу».

Так, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, ЄСВ, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

• поле № 1:

друкується службовий код (знак) «*» (ознака платежу);

• поле № 2:

друкується розділовий знак «;»;

друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);

• поле № 3:

друкується розділовий знак «;»;

друкується один з нижченаведених реквізитів:

1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);

2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);

• поле № 4:

друкується розділовий знак «;»;

друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля «Призначення платежу» електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу «;» не допускається.

У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.

При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.

 

 

 

Обов’язкові реквізити фіскального звітного чеку ”Z-звіт”

 

Відповідно до п. 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.02 №199 ”Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування чеки всіх звітів повинні містити такі загальні реквізити:

- назву і адресу господарської одиниці;

- індивідуальний номер платника, перед яким друкуються великі літери ”ПН”. У разі коли суб’єкт підприємницької діяльності не зареєстрований як платник ПДВ, замість індивідуального номера платника повинен бути надрукований ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або ідентифікаційний номер згідно з ДРФО (для фізичних осіб), а замість літер ”ПН” - літери ”ІД”;

- фіскальний номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери ”ФН”;

- заводський номер реєстратора;

- логотип виробника.

 

До початку роботи працівника подайте до ДФС повідомлення про прийняття його на роботу

 

До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

Тобто обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові відносини (коли з працівником укладається трудовий договір).Форма повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджена  постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.

Подати таке повідомлення слід до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше, ніж із п'ятьма особами.

Разом з тим, повідомлення до органу ДФС про прийняття працівника на роботу не надається, якщо:

- з фізичною особою укладається договір цивільно-правового характеру,

- власник виконує функції з управління підприємством;

- фізична особа працює на громадських засадах;

- стажист навчається у роботодавця на підставі договору про стажування, який є різновидом договору цивільно-правового характеру;

- працівника поновлено на попередній роботі за судовим рішенням;

- працівник виходить з відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустки без збереження заробітної плати, оскільки на період відпустки дія трудового договору не припиняється.

 

Ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців

 у 2018 році

 

Ставки єдиного податку встановлено статтею 293 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2018 року, тобто до 176,20 грн;

2) для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня 2018 року, тобто до 744,60 грн.

Відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:

1) 3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ;

2) 5 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

 

Перелік документів підприємця - “загальносистемника”

 для розміщення на торговому місці

Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО відповідно до вимог Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг”.

Фізичні особи – підприємці мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:

- книги обліку доходів та витрат;

- книги обліку розрахункових операцій;

- виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних   осіб - підприємців та громадських формувань;

- ліцензії;

- свідоцтво платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);

- трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).

 

 

Легалізація зайнятості населення

та заробітної плати – важлива тема сьогодення

 

У нинішніх умовах проблемною залишається легалізація зайнятості населення та заробітної плати, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів по недопущенню виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Підприємства, установи, організації та громадяни-суб'єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись вимог чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

На жаль, відносини між роботодавцями та найманими працівниками не завжди відповідають нормам законодавства. Часто працівники отримують офіційну зарплату меншу за мінімальну (або на рівні мінімальної), а решту зарплати - у «конверті». Таким чином роботодавці ухиляються від сплати податку. Не рідкість і випадки, коли працівники взагалі офіційно не оформлені на роботу. Це робиться роботодавцями для того, щоб мінімізувати витрати та отримати максимальний прибуток. Такі працівники стають повністю беззахисними перед роботодавцями. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично. Працівник не має ніяких доказів для підтвердження дійсного розміру своєї зарплати і трудового стажу. Роботодавець може платити працівнику стільки і до тих пір, скільки вважає за потрібне. Офіційно неоформлена на роботу людина ризикує залишитися без права на отримання соцвиплат та пенсії. Таким чином, нелегальна зарплата не лише зменшує надходження до міського бюджету та державних соцфондів, а й тягне за собою багато неприємностей і для самих працівників. І вирішувати цю проблему треба спільними зусиллями - як державі, так і самим працівникам.

Ніхто не зможе краще змусити роботодавців чесно платити зароблені гроші, як самі працівники, які повинні просто не погоджуватися на роботу за невигідними для себе умовами.

Суспільство має усвідомити, що легалізація заробітної плати - це гідне забезпечення майбутнього кожного з нас.

 

До уваги платників рентної плати за спеціальне використання води

 

 

ДФС України листом від 19.01.2018 №1579/7/99-99-12-03- 04-17 «Про адміністрування у 2018 році рентної плати за спеціальне використання води» (далі – Лист ДФС №1579) повідомлила наступне.

Законом України від 07.12.2017 №2245-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон №2245) внесені зміни до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Пунктом 46 розділу І Закону України №2245 внесено зміни до ст.255 ПКУ та збільшено на 16,8 відсотків (порівняно з діючими у 2017 році) ставки рентної плати за спеціальне використання води (далі – Рентна плата), які застосовуються при обчисленні податкових зобов’язань з Рентної плати за результатами господарської діяльності у 2018 році. Зазначена норма запроваджена пунктом 1 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону №2245, починаючи з 01.01.2018.

Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за №1051/27496 (із змінами і доповненнями).

Податкові декларації з Рентної плати подаються платниками контролюючим органам до закінчення визначеного розділом ІІ ПКУ граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, за місцем податкової реєстрації (п.п.257.3.4 п.257.3 ст.257 ПКУ).

Платники Рентної плати перераховують суми Рентної плати одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України із змінами, внесеними Законом України від 07.12.2017 №2233-VIIІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України».

Слід зазначити, що визначені у п.255.4 ст.255 ПКУ види використання води, за які не справляється Рентна плата, стосуються виключно вторинних водокористувачів, які відповідно до п.255.1 ст.255 ПКУ з 2018 року не є платниками Рентної плати.

Крім того з 2018 року норма п.255.3 ст.255 ПКУ визначатиме об’єкт оподаткування Рентною платою як фактичний обсяг води, що обліковується як результат водозабору та водопідготовки, наприклад, очищення або оброблення до встановлених для відповідного водного об’єкта нормативних вимог споживання.

 

Про визначення податкової адреси громадянина

   Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен громадянин зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

З метою забезпечення сприятливих умов для громадян щодо реалізації конституційного обов’язку сплати податків, ДФС України щорічно з 1 січня по 30 квітня проводить кампанію декларування доходів громадян. Протягом цього терміну усі громадяни, які отримали доходи, що не були оподатковані у минулому році, можуть подати до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Окрім того, згідно із п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подасться за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебувас на обліку платник податків.

Відповідно до гі. 45.1 ст. 45 ПКУ платник податків - фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу. 

Податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі.

Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Враховуючи вицевикладене, платник податків, який відповідно до норм чинного законодавства зобов’язаний (має право) надати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, то він має подати декларацію до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.

 

Декларацію про доходи можна

 подати у будь-який зручний спосіб

 

 

Бахмутська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій  області нагадує: відповідно до п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація про майновий стан і доходи подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

¨ особисто або уповноваженою на це особою;

¨ надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

¨ засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Нагадуємо, що податкова декларація громадянами подається до 01 травня року, що настає за звітним. Для громадян, які мають право на податкову знижку – по 31.12.2018 (включно).

Податкова декларація з 1 січня 2018 року подається за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року №859».

 

Податок на нерухомість – 2018

 

Підпунктом 266.5.1 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 м. кв. бази оподаткування.

Мінімальна заробітна плата на 01.01.2017 р. визначена у розмірі 3 200,00 грн. Отже, граничний розмір ставок, передбачений для розрахунку податку в 2018 р. за звітний 2017 р., не повинен перевищувати 1,5 %, або 48,00 грн за 1 м. кв. бази оподаткування.

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 статті 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Підпунктом 266.4.1. п. 266.4 ст. 266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

Також, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).

Водночас, п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ встановлено, що пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

Співробітники податкової міліції Донеччини виявили черговий склад контрафактних тютюнових виробів

в «сірій зоні»

 

Співробітники управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО (спецпідрозділ «Фантом») спільно з працівниками оперативного управління Головного управління ДФС у Донецькій області в рамках операції «Акциз-2018» виявили поблизу лінії розмежування склад з контрафактними сигаретами, які мали бути реалізовані на підконтрольній Україні території.

Встановлено, що в «сірій зоні» в одному із сіл Мар’їнського району Донецької області в приміщенні покинутого будинку здійснюється накопичення тютюнових виробів, які, за оперативними даними, виготовлені на тимчасово окупованій території та незаконно ввезені на підконтрольну територію для подальшої реалізації в оптово-роздрібній мережі Донецької області.

В ході заходів правоохоронці виявили у підпільному складі 3,3 тис. пачок тютюнових виробів різних найменувань, частина з яких не маркована марками акцизного податку, а частина має акцизні марки так званих ДНР та ЛНР. Загальна вартість виявлених тютюнових виробів попередньо оцінена у 82,6 тис. гривень.

На даний час тривають заходи щодо встановлення кола осіб, причетних до незаконних поставок контрафактних підакцизних товарів.

 

Митниками Донеччини за січень-лютий перераховано більше 156 тис. грн за порушення митного законодавства

 

Донецькою митницею ДФС протягом перших двох місяців 2018 року виявлено та задокументовано 37 порушень митних правил на суму майже 3,9 млн гривень. Із загальної кількості справ, у п’яти випадках реально вилучені предмети правопорушень, вартість яких, за попередньою оцінкою, складає 62 тис. гривень. Фактів незаконного переміщення наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів, зброї та бойових припасів, а також культурних цінностей у січні – лютому 2018 року не виявлено.

Аналіз структури митних правопорушень свідчить, що переважну більшість з них складають протиправні діяння, пов’язані із транспортними засобами. Серед них: порушення строків транзиту та тимчасового ввезення, використання транспортного засобу, ввезеного на митну територію України не за цільовим призначенням. Слід зазначити, що переважну більшість протоколів складено стосовно транспортних засобів з іноземною реєстрацією, на так званих «євробляхах». Питома вага протоколів про порушення митних правил щодо зазначених протиправних діянь складає 81% від загальної кількості виявлених правопорушень.

Крім того, у лютому 2018 року до Управління СБУ в Донецькій області направлено одне повідомлення про протиправне діяння, що містить ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ст.191 Кримінального кодексу України (привласнення чи розтрата чужого майна, яке було ввірене особі чи перебувало у її віданні).

Взаємодія з митними органами іноземних держав – важливий напрямок роботи Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Донецької митниці ДФС. За січень-лютий 2018 року фахівцями Управління підготовлено та направлено 13 запитів до митників країн близького та дальнього зарубіжжя. Внаслідок опрацювання матеріалів, отриманих від зарубіжних колег, складено 2 протоколи про порушення митних правил за ознаками ч.1 та 2 ст.483 Митного кодексу України (переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю) на загальну суму більше 3,8 млн гривень.

Протягом січня-лютого поточного року митницею розглянуто 27 справ про порушення митних правил. За результатами їх розгляду накладено штрафи на суму 4,7 млн гривень. Крім цього, укладено мирових угод на загальну суму майже 46 тис. грн, з урахуванням сплати порушниками митного законодавства України розстрочених штрафів за попередні періоди, до казни країни загалом надійшло додатково більше 54 тис. гривень.

До Державного бюджету України протягом січня-лютого 2018 року Донецькою митницею ДФС перераховано штрафних санкцій за порушення митного законодавства на суму більше 156 тис. гривень.

 

Кампанія декларування триває – саме про це йшлося під час інтерв’ю телеканалу м. Покровська

Зважаючи на свою актуальність, кампанія «Декларування доходів громадян – 2018» стала темою інтерв’ю, нещодавно наданого журналістам телекомпанії «Орбіта». На запитання журналістів відповідав заступник начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Покровсько-Добропільського управління ГУ ДФС у Донецькій області Вадим Бондик. Відповідаючи на питання посадовець звернув увагу на коло осіб, які зобов’язані подати декларацію про майновий стан та доходи за 2017 рік,  а також порядку, способів та термінів її подання.

На питання щодо доступності бланків податкових декларацій  фахівець проінформував, що їх можна безкоштовно отримати на паперових носіях в податкових органах на запит платника податків, а в електронному вигляді – за  допомогою сервісу «Декларування громадян» на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/. Для зручності декларантів на офіційному веб-порталі ДФС України функціонує спеціальний банер «Деклараційна кампанія – 2018», в якому, крім нормативних і інформаційних матеріалів, розміщено форму декларації про майновий стан і доходи, приклади її заповнення. Крім цього, платник податків має право звернутися до податкового органу за місцем реєстрації з проханням отримати консультативну допомогу із зазначеного питання.

Вадим Бондик зазначив, що станом на поточну дату свій конституційний обов’язок щодо декларування минулорічних доходів виконали 594 громадянина Добропільського та Покровського районів, задекларувавши 12,2 млн грн доходів, з яких нараховано понад 719,6 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 105,6 тис. грн військового збору. Завдяки сумлінному та відповідальному ставленню громадян до декларування та сплати податків державна та місцеві скарбниці вже поповнились більш, ніж на 500 тисяч гривень.  

Головне управління ДФС у Донецькій області нагадує, що декларація про майновий стан та доходи за минулий рік подається до 1 травня 2018 року до податкової інспекції за місцем реєстрації. Сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір із задекларованих доходів необхідно до 1 серпня поточного року. Громадяни, які мають право на отримання податкової знижки, реалізувати його зможуть до 31 грудня 2018 року включно.

 

 

Донеччині співробітники «Фантому» попередили спробу вивезення до непідконтрольної території електронних гаджетів на суму понад 250 тис. гривень

 

На лінії розмежування співробітники управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО Головного управління ДФС у Донецькій області (спецпідрозділ «Фантом») 18.03.2018 затримали автомобіль, в якому правопорушник приховав електронні гаджети, аби перевезти їх до тимчасово непідконтрольної українській владі території.

Автомобіль Daewoo Lanos рухався через КПВВ «Мар’їнка» під керуванням мешканця м. Донецьк. Під час поглибленого огляду транспортного засобу було виявлено мобільні телефони, планшети та бездротові акустичні системи. Орієнтовна вартість вилучених ТМЦ становить 257 тис. гривень.

За даним фактом складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.204-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення Порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції).

 

 

 

 

В.о. начальника

Бахмутської ОДПІ

ГУ ДФС у Донецькій області                                                                          І.А. Косолапов

   

Яндекс.Метрика