Пошук  

   

Рубрики  

   

Рекомендуємо відвідати  

   

   

Увійти/Вийти  

   



Бахмутська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області  інформує!

 

 

 

Коли реєстрація «єдинником» анулюється

 

Податковий борг — це сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Кодексом (п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Погашення податкового боргу — це зменшення абсолютного значення суми такого боргу, підтверджене відповідним документом (п.п. 14.1.152 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом, при наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів (п.п. 8 п. п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Кодексу).

Крім того, за наявності у ФОП — платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу відповідно до пп. 3 п. 299.10 ст. 299 Кодексу.

При несплаті боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

 

 

Як заповнити ПН при постачанніпослуг з використанням матеріалів:

·        

Продавець при постачанні послуг з використанням матеріалів, що застосовуються у процесі виконання таких послуг, складає ПН з урахуванням умов цивільно-правової угоди.

Якщо цивільно-правова угода передбачає виконання робіт, а вартість матеріалів включена у вартість робіт, то у ПН вказують номенклатуру та код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі — ДКПП) виконуваної роботи. При цьому номенклатура матеріалів, що використовуються, та їхні коди згідно з УКТ ЗЕД у такій накладній не зазначається.

Якщо відповідно до цивільно-правової угоди відбувається постачання матеріалів/обладнання та виконання робіт з їх технічного обслуговування, то, крім переліку виконуваних робіт (з кодами послуг згідно з ДКПП на них), необхідно вказувати і номенклатуру використовуваних матеріалів (із зазначенням їх коду згідно з УКТ ЗЕД).

 

Розмір орендної плати за землю

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу) (ст. 21 Закону України від 06.10.98 р. № 161). В частині оренди земельних ділянок державної або комунальної власності слід керуватися нормами ст. 288 Податкового кодексу. Зокрема: розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, — у розмірі не більше 3 % їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування — не більше 1 % їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь — не менше 0,3 % та не більше 1 % їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, — у розмірі не більше 5 % нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області, для сільськогосподарських угідь — не менше 0,3 % та не більше 5 % нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.

         Тож встановлення конкретного розміру орендної плати, але у визначених законодавством України межах, є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування.

 

 

За яких умов при постачанні лікарських засобів та медвиробів застосовується ставка ПДВ 7 %

Законом України від 07.12.2017 р. № 2245-VIII«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі — Закон № 2245) викладено у новій редакції абзац другий пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу, а саме, починаючи з 01.01.2018 р., ставку податку у розмірі 7 % встановлено на операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів (далі — ДРЛЗ), а також медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення (далі — ДРМТВМП) або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.

Отже, операції з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України лікарських засобів підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою податку в розмірі 7 % за умови, що такі лікарські засоби:

дозволені для виробництва і застосування в Україні;

внесені до ДРЛЗ.

Операції з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України медичних виробів підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою податку у розмірі 7 % за умови, що такі медичні вироби:

дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні;

внесені до ДРМТВМП або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність.

У разі якщо при здійсненні операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України лікарських засобів/медичних виробів не дотримано хоча б однієї із зазначених умов, операції з постачання таких лікарських засобів/медичних виробів та їх ввезення на митну територію України оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 %.

Крім того, у разі якщо медичні вироби були ввезені на митну територію України та/або придбані на митній території України до 01.01.2018 р. з нарахуванням ПДВ за ставкою 20 %, то починаючи із зазначеної дати та за умови, що такі медичні вироби відповідають вищезазначеним вимогам, операції з їх постачання на митній території України підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7 %. При цьому коригування сум ПДВ, включених до складу податкового кредиту з ПДВ на підставі митної декларації, оформленої за операцією із ввезення медичних виробів на митну територію України, та/або податкової накладної, складеної і зареєстрованої в ЄРПН за операцією з постачання медичних виробів на митній території України, що до 01.01.2018 р. оподатковувалися податком за ставкою 20 %, нормами Податкового кодексу не передбачено.

 

Самозайнята особа вирішила припинити підприємницьку діяльність. Чи обов’язкове проведення документальної перевірки?

Зняття з обліку самозайнятої особи у контролюючому органі здійснюється у порядку, встановленому п. 65.10 ст. 65, ст. 67 Податкового кодексу, ст. 5 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон про ЄСВ), розділом ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. № 1588 (далі — Порядок № 1588), та розділами IV і V Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну України від 24.11.2014 р. № 1162 (далі — Порядок № 1162).

Підставою для зняття самозайнятої особи як платника податків з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою — підприємцем за її рішенням (п. 11.22 Порядку № 1588).

Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності та протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності подати відповідному контролюючому органу податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період.

За наявності підстав і з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом, контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи — платника податків.

Самозайнята особа — платник ЄСВ знімається з обліку після проведення перевірки (у разі її проведення) та здійснення остаточного розрахунку зі сплати ЄСВ (частина перша ст. 5 Закону про ЄСВ).

Остаточні розрахунки з контролюючим органом платник ЄСВ здійснює на основі акта перевірки або акта звірки (п. 3 розділу V Порядку № 1162).

 

 

Спадщина за заповітом

 

          У 2017 р. платник отримав свідоцтво про право на спадщину (за заповітом після смерті співмешканки отримав частину квартири). У 2018 р. згідно з Податковим кодексом повинен подати декларацію та сплатити ПДФО. Де сплатити податок та військовий збір та чи потрібно додавати до декларації документи, що підтверджують виникнення доходу?Податковим кодексом не передбачено подання платником податку до контролю­ючого органу разом із декларацією інших документів, пов’язаних з виникненням доходу в результаті прийняття ним у спадщину нерухомого майна.

Водночас згідно зі ст. 176 Кодексу на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’я­зані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації.

Сплата ПДФО та військового збору спадкоємцем-резидентом здійснюється за його податковою адресою, спадкоємцем-нерезидентом — за місцем нотаріального оформлення об’єктів спадщини (одержання свідоцтва про право на спадщину).

Інформацію про реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального уст­рою України оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці «Бюджетні рахунки».

 

Які виплати враховуються до заробітної плати

 

 

Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно, якщо працівником виконана місячна норма праці, йому мають нарахувати заробітну плату не нижче розміру мінімальної заробітної плати (ст. 31 Закону України № 108/95-вр).

До вичерпного переліку виплат, які не враховуються при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру належать доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров'я, за роботу в нічний та надурочний час, роз'їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

Тобто у випадку, коли працівникові встановлена доплата за використання дезінфікуючих засобів та прибирання туалетів, то зазначена доплата має виплачуватися понад розмір мінімальної заробітної плати.

Усі інші складові заробітної плати, не перелічені в частині другій ст. 31 Закону, мають ураховуватися до мінімальної заробітної плати.

 

Спадщина: оформлення та оподаткування

 

Вступ у спадщину — процедура досить клопітна, адже  спадкоємці у переважній більшості неосвічені у цій справі.  Як з урахуванням останніх змін оподатковується та оформлюється спадщина, читайте в цій статті.

Відповідно до Цивільного кодексу спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). Спадкування здійснюється за заповітом або за законом. До складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

Спадкоємцями за заповітом і за законом можуть бути фізичні особи, які є живими на час відкриття спадщини, а також особи, які були зачаті за життя спадкодавця і народжені живими після відкриття спадщини.

Частки кожного спадкоємця у спадщині є рівними, якщо спадкодавець у заповіті сам не розподілив спадщину між ними. Кожен із спадкоємців має право на виділ його частки в натурі.

Право власності на земельну ділянку переходить до спадкоємців на загальних підставах, із збереженням її цільового призначення. До спадкоємців житлового будинку, інших будівель та споруд переходить право власності або право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, а також на земельну ділянку, яка необхідна для їх обслуговування, якщо інший її розмір не визначений заповітом.

Частка у праві спільної сумісної власності спадкується на загальних підставах. Суб’єкт права спільної сумісної власності має право заповідати свою частку в праві спільної сумісної власності до її визначення та виділу в натурі.

 

 

Як розподіляється майно між спадкоємцями

 

Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців, свідоцтво про право на спадщину видається на ім’я кожного з них із зазначенням імені та частки в спадщині інших спадкоємців.

Відповідно до Закону № 3425 на майно, що переходить за правом спадкоємства до спадкоємців, нотаріусом або в сільських населених пунктах — посадовою особою органу місцевого самоврядування, яка вчиняє нотаріальні дії, за місцем відкриття спадщини видається свідоцтво про право на спадщину.

Свідоцтво про право на спадщину видається після закінчення шести місяців з дня відкриття спадщини, а у випадках, передбачених частиною другою ст. 1270 і ст. 1276 Цивільного кодексу, — не раніше зазначених у цих статтях строків.

Видачу свідоцтва про право на спадщину спадкоємцям, які прийняли спадщину, строком не обмежено.

 

Як оподатковуються дарунки

 

Враховуючи зміни, внесені Законом № 1910, об’єкти дарування, які є аналогічними до об’єктів спадщини, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими для оподаткування спадщини.

Доходи у вигляді дарунка, нараховані (виплачені, надані) платнику податку юридичною особою або фізичною особою — підприємцем, оподатковуються на загальних підставах, передбачених розділом ІV Податкового кодексу для оподаткування додаткового блага, тобто за ставкою 18 %.

 

Чи сплачувати військовий збір

 

Платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу, зокрема фізична особа — резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні (пп. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу.

Так, п. 163.1 цієї статті передбачено, що об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом ІV Податкового кодексу.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 цього Кодексу, за ставкою 1,5 %.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Отже, фізичні особи — резиденти, які отримують спадщину (дарунок) від фізичної особи — резидента, але не належать до членів сім’ї першого або другого ступеня споріднення, додатково до податку на доходи фізичних осіб сплачують військовий збір за ставкою 1,5 % вартості будь-якого об’єкта спадщини.

При цьому фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

 

У січні роботодавці Донеччини сплатили 445 млн гривень єдиного внеску

 

З початку 2018 року роботодавці Донецької області перерахували 445 млн гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Сплачена цьогоріч сума на 48 млн грн перевищує січневий внесок страхувальників Донеччини  у 2017 році.

Із загальної суми перерахованого єдиного внеску найбільші суми забезпечили страхувальники м. Маріуполь – 124 млн грн, платники м. Покровськ та Покровського району сплатили понад 59 млн грн, роботодавці м. Краматорськ та м. Слов’янськ перерахували по 54 млн грн, м. Бахмут та Бахмутського району – понад 47 млн гривень.

Згідно з поданою звітністю суб’єктів господарювання, кількість найманих працівників у Донецькій області складає 355 тисяч, більшість з яких працюють у СГД-юридичних осіб – 92%, решта – у фізосіб-підприємців.

Нагадуємо, з 1 січня 2018 року законодавством встановлено розмір мінімальної заробітної плати 3723 грн, а максимальна величина заробітної плати, з якої сплачується єдиний внесок, складає 55845 гривень. Виходячи з цього мінімальний розмір єдиного внеску за місяць – 819,06 грн (3323 грн х 22%), за квартал – 2 457,18 гривень.

 

У січні податковою міліцією Донеччини з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на 10,6 мільйонів гривень

 

У січні 2018 року податковою міліцією Головного управління ДФС у Донецькій області в рамках проведення щорічного комплексу широкомасштабних організаційно-практичних заходів, направлених на очищення ринку підакцизних товарів від фальсифікату та незаконно ввезеної на територію України підакцизної продукції – «Акциз-2018», вилучено товарів на загальну суму 10,6 мільйонів гривень.

А саме за результатами проведених заходів, у розрізі товарів підакцизної групи, з незаконного обігу було вилучено:

тютюнових виробів на суму 9,3 млн грн;

алкогольних напоїв на суму 1,2 млн грн;

пально-мастильних матеріалів на суму 0,1 млн грн.

За перший місяць 2018 року в рамках операції «Акциз-2018» до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 3 кримінальних провадження, по яким вилучено підакцизних товарів на суму 8,9 млн гривень.

 

На Донеччині від ліцензування продажу підакцизної групи товарів надійшло понад 2,8 млн гривень

 

За перший місяць 2018 року до місцевих бюджетів Донецької області надійшло 2 млн 833 тис. грн плати за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Найбільшу кількість ліцензій, а відповідно і плату за них забезпечили суб’єкти підприємництва м. Маріуполь – понад 941 тис. грн, Покровського району – 415 тис. грн, м. Краматорськ – 329 тис. грн, Слов’янського та Бахмутського районів Донецької області – 303 та 223 тис. грн відповідно.

За інформацією управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Донецькій області, станом на 1 лютого 2018 року на території області діє 7820 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Зокрема, у січні 2018 року було видано 508 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з них за торгівлю алкогольними напоями – 267,  та 241 – за торгівлю тютюновими виробами.

Інформація про кількість виданих документів постійно оновлюється на сайті ГУ ДФС у Донецькій області: http://dn.sfs.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

Фахівці фіскальної служби Донецької області регулярно проводять перевірки суб’єктів господарювання щодо виконання вимог законодавства, яке регулює обіг у роздрібній і оптовій торгівельній мережі підакцизної продукції, у тому числі наявність ліцензій, дотримання законодавчо встановлених мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на алкогольні напої та максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби тощо.

 

У січні майже з 570 громадянами роботодавці Донеччини офіційно оформили трудові відносини

 

Завдяки проведеним заходам з детінізації сфери зайнятості населення у січні 2018 року офіційно працевлаштовано 569 громадян, які раніше працювали у роботодавців без належного оформлення. Підсумками проведеної роботи є додаткове надходження до бюджету понад 937 тис. грн, у тому числі: 399 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та майже 492 тис. грн єдиного внеску.

Крім того, за перший місяць поточного року 152 фізичних осіб залучено до державної реєстрації як суб’єктів підприємницької діяльності, внаслідок чого до бюджету надійшло 129 тис. гривень.

У січні 2018 року в результаті проведеної роботи з керівниками підприємств, а також роботи комісій з легалізації і підвищення рівня заробітної плати 304 підприємства підвищили рівень заробітної плати вище за мінімальну, за рахунок чого вже зараз бюджет отримав більш ніж 631 тис. грн податків і зборів.

У зв’язку з підвищенням з 1 січня 2018 року мінімальної заробітної плати до 3723 грн фіскальна служба Донеччини закликає роботодавців не ігнорувати гарантований рівень мінімальної заробітної плати при нарахуванні та виплаті заробітної плати найманим працівникам. Важливо пам’ятати, що недотримання чинного законодавства з оплати праці це не тільки можливість наразитись на значні суми штрафних санкцій, але й, перш за все, зневага до найманого працівника та його прав, охоронюваних державою.

 

«Фантом» виявив схованку боєприпасів в зоні проведення АТО

 

Співробітниками управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон проведення АТО Головного управління ДФС у Донецькій області (спецпідрозділ «Фантом»), які несли службу у складі фіскального наряду на СКП «Новолуганське», спільно із бійцями полку поліції особливого призначення «Дніпро-1» на території селища Новолуганське Бахмутського району Донецької області виявлено схованку із озброєнням.

Сьогодні, близько 4 години ранку, під час здійснення фіскальним нарядом та бійцями ППОП «Дніпро-1» спільного патрулювання території поблизу лінії зіткнення на околиці вказаного населеного пункту, у приміщенні покинутого спортивного комплексу було помічено світло кишенькового ліхтаря. Підійшовши до будівлі правоохоронці помітили невідому особу, яка, побачивши їх наближення, кинулась тікати в напрямку лінії зіткнення, кинувши при цьому мішок.

У мішку, покинутому невідомою особою, виявлено патрони.

В подальшому, у підвальному приміщенні будівлі виявлені 4 мішки, у яких знаходились патрони, гранати та запали до них. Поруч із схованкою виявлений приведений у бойову готовність вибуховий пристрій (так звана «розтяжка»).

На місце події викликано вибухотехнічну службу.

Зі схованки було вилучено 4250 патронів калібру 5,45 мм,  50 уніфікованих запалів ручної гранати модернізованих УЗРГМ, 57 ручних гранат Ф-1 та 4 ручні гранати РГД-5.

Враховуючи те, що у діях невстановлених осіб, які організували зберігання озброєння, вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого статтею 263 Кримінального кодексу України «Незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами», про вказаний факт інформовано Бахмутський відділ поліції Головного управління Національної поліції у Донецькій області.

 

 

В.о. начальника

Бахмутської ОДПІ

ГУ ДФС у Донецькій області                                                                       І.А. Косолапов 

 
   

Яндекс.Метрика