Коронавірус

   

Рубрики  

   

   

Пошук  

   

Рекомендуємо відвідати  

Бюджет участі

   

 
   

Увійти/Вийти  

   

 

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ

ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ


 

 

Податковий борг: ще раз про зміни законодавства

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що Законом України від 16.01.2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено наступні зміни, зокрема, до глави 9 «Погашення податкового боргу платників податків» Податкового кодексу України (далі - ПКУ):

- заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення безготівкових коштів та готівки, а у разі їх недостатності – шляхом продажу майна, яке перебуває у податковій заставі провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надсилання (вручення) такому платнику податкової вимоги (ст. 95.2 ПКУ);

- платник податків має право самостійно здійснити оцінку заставного майна шляхом укладення договору з оцінювачем протягом одного місяця з дня прийняття рішення про реалізацію майна. У разі, якщо платник податків самостійно не здійснює таку оцінку, контролюючий орган самостійно укладає договір про проведення оцінки майна (ст. 95.12 ПКУ);

Крім того, Законом 466-ІХ доповнено підстави звільнення майна боржника з податкової застави (ст. 93.1 ПКУ), а саме:

- отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу та/або розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань та процентів за користування розстроченням (відстроченням) в установленому законодавством порядку;

- отримання платником податків згоди від контролюючого органу на відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, відповідно до ст. 92 ПКУ.

Внесено зміни до підпунктів 101.2.3 та 101.2.5 та доповнено новим підпунктом 101.2.6 пункт 101.2 статті 101 ПКУ, яким визначено поняття «безнадійного» податкового боргу, а саме:

- податковий борг платника податків, у тому числі податкового агента, стосовно якого минув строк давності, встановлений пунктом 102.4 статті 102 ПКУ;

- податковий борг платника податків, щодо якого до Державного реєстру внесено запис про його припинення на підставі рішення суду;

- податковий борг банку, щодо якого наявне рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про затвердження звіту про завершення ліквідації банку або рішення Національного банку України про затвердження ліквідаційного балансу, ухвалення остаточного звіту ліквідатора і завершення ліквідаційної процедури.

  Змінами також встановлено, що стягнення заборгованості з частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань відтепер буде здійснюватись у порядку, визначеному статтями 59-60 та 87-101 ПКУ (стаття 11 Підрозділу 10 Інших перехідних положень ПКУ).

  Дізнавайтеся про всі новації податкового законодавства на офіційній сторінці ГУ ДПС у Донецькій області у мережі Facebook за посиланням: www.facebook.com/tax.donetsk/.

5 кроків роботи з програмним РРО

  Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 01.08.2020 суб’єкти господарювання можуть здійснювати готівкові розрахунки із споживачами, застосовуючи програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – програмний РРО).

  Програмні РРО – це безкоштовне програмне рішення, просте та швидке у використанні. Для початку робити з ним необхідно здійснити лише наступних 5 кроків:

1. Отримати кваліфікований електронний підпис (безкоштовно) у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД (термін отримання - 2 хв, термін дії КЕП -  2 роки).

2. Встановити програмне забезпечення на будь-який зручній для вас пристрій, який є в наявності (компьютер, смартфон, планшет), за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/

3. Зареєструвати касу та касирів.

4. Ввести в ПРРО товари (введення та налаштування номенклатури шляхом сканування, внесення та імпорту даних).

5. Створити чеки (відкривайте зміну та починайте працювати).

Інформаційна підтримка на офіційному вебпорталі ДПС - банер «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.

Внесок Донеччини до бюджету – більше 10 мільярдів гривень ПДФО

  За січень-жовтень 2020 року від мешканців Донецького регіону до зведеного бюджету країни надійшло 10,5 млрд грн податку з доходів фізичних осіб. Приріст надходжень зазначеного податку за відповідний період минулого року складає 347,4 млн гривень.

  Нагадуємо – ПДФО сплачується із розрахунку 18% від нарахованого доходу та застосовується майже до всіх видів доходів громадян: зарплати, стипендії, заохочувальних виплат, виплат за договорами цивільно-правового характеру тощо. 

  Надходження саме цього податку є показовим для розвитку міст, селищ та регіону в цілому. Тому податківці Донеччини постійно проводять систематичну роботу, спрямовану на знищення таких явищ, як виплата заробітної плати «в конвертах», неофіційні трудові відносини та виплата заробітної плати менше мінімально встановленого рівня.

До уваги громадян!

Скористайтесь правом на податкову знижку до кінця 2020 року

  Головне правління ДПС у Донецькій області нагадує, що з 1 січня 2020 року триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами у 2019 році.

  Під час кампанії декларування податкові декларації про майновий стан і доходи подають, зокрема, громадяни для застосування права на податкову знижку. Право на податкову знижку передбачено статтею 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

  Для нарахування податкової знижки необхідно до 31 грудня (включно) наступного за звітним податкового року подати до податкового органу річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

  Декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177).

У формі декларації передбачено окремий додаток Ф3, в якому здійснюється розрахунок суми податку, на яку зменшується податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв'язку із використанням права на податкову знижку.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами. Такими документами можуть бути: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, копії договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Декларацію можливо подати в електронній формі у режимі онлайн через Електронний кабінет платника за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС. Щоб подати декларацію в електронному вигляді необхідно отримати особистий електронний цифровий підпис, який можна замовити у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

Податкова Донеччини & сільгоспвиробники: співпраця онлайн

  Нещодавно, за участі представників Мінекономіки, Мінфіну, ДПС України, ТПП України, обласних державних адміністрацій, профільних аграрних асоціацій та громадських об’єднань у форматі ZOOM конференції відбулося чергове засідання робочої групи з оперативного вирішення питань, пов’язаних з оподаткуванням в аграрному секторі. Податкову Донеччини представляла в.о. начальника ГУ ДПС у Донецькій області Ірина Долозіна.

  Мета зустрічі - організація взаємодії органів влади у врегулюванні проблемних питань, пов’язаних із реєстрацією податкових накладних фермерськими господарствами, та напрацювання механізмів і способів їх вирішення. Так, фермери, які зіткнулись з проблемами в оформленні податкових накладних, матимуть змогу на місцях отримати консультативну підтримку.

  Як зазначила Ірина Долозіна, організація та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед бізнес-спільноти Донецького регіону, відверте обговорення виникаючих проблем та напрацювання шляхів їх вирішення – ключові акценти діалогу податкової служби з бізнесом. Крім того, фахівцями Податкової Донеччини проводяться на постійній основі вебінари для платників ПДВ з вирішення проблемних питань, що виникають в процесі реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, зупиненням, відмовою в їх реєстрації.

  З турботою про створення сприятливого податкового клімату для аграріїв Донецького регіону Податкова Донеччини завжди відкрита до діалогу з бізнес-спільнотою.

Пільгове оподаткування для боротьби з COVID-19 розширено

  Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що з 31 жовтня 2020 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 року № 1033 «Про внесення змін до переліків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 224 і 225», якою внесено зміни до переліку товарів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

 Так, до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для заходів, спрямованих на запобігання, поширення і ліквідацію пандемії, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування ПДВ, додатково включаються:

- імунобіологічні препарати та харчові продукти для спеціальних медичних цілей;

- зволожувач дихальних сумішей без підігріву;

- конектор швидкого з’єднання з медичними газами;

- мішок для дихального контуру, одноразового застосування (мішок дихальний одноразовий);

- реагенти (набори реагентів) для визначення рівня прокальцитоніну, Д-димеру.

  Перелік доповнено новим розділом «Системи постачання медичних газів, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

  Крім того, доповнено розділ «Послуги», яким ремонт та технічне обслуговування медичних виробів та обладнання, що використовується для надання допомоги пацієнтам, хворим на COVID-19, звільняються від оподаткування ПДВ.

  Спілкування з платниками податків!

  Минулого тижня податківцями були надані усні консультації фізичним особам, серед яких найпоширенішими були питання стосовно податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та подання декларацій по земельному податку та орендній платі за земельні ділянки, отримання документу, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, а  саме:  

Який документ надається платнику контролюючим органом для підтвердження скасування (відкликання) податкового повідомлення-рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?

  Підпунктом 266.7.3. п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VIіз змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою із сплати податку, розміру ставки податку, нарахованої суми податку.

  У разі виявлення розбіжностей за результатами звірки даних, контролюючий орган проводить перерахунок суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та надсилає (вручає) фізичній особі – платнику податків нове податкове повідомлення-рішення, попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

  У разі звернення платника податку із заявою (клопотанням) до контролюючого органу у відповідності до вимог Закону України «Про звeрнення громадян», такому платнику надається письмова відповідь про результати розгляду його заяви (клопотання).

Який порядок обчислення сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для ФО у разі зміни власника об’єкта оподаткування протягом року?

  Відповідно до п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

  Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (п.п. 266.8.2 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).

Чи може платник земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної чи комунальної власності в одній податковій декларації з плати за землю одночасно визначити податкові зобов’язання щодо податку та орендної плати?

  Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VIзі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

  Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» зі змінами та доповненнями надходження до бюджету земельного податку та орендної плати обліковується за окремими кодами класифікації доходів бюджету. В органах ДПС платнику, який одночасно є платником земельного податку та орендної плати, відкривають окремі інтегровані картки платника для обліку земельного податку та орендної плати.

  З урахуванням викладеного, платнику, який є одночасно платником земельного податку та орендної плати, має подати до органу ДПС за місцем знаходження земельної ділянки окремо податкову декларацію з плати за землю щодо земельного податку та окремо щодо орендної плати.

Яким чином малолітній особі отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО – платників податків у разі його втрати?

  Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

  Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

  Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів).

Який порядок отримання ФО – громадянином України або її представником документа, що засвідчує реєстрацію ФО в ДРФО – платників податків, у разі його втрати (зіпсування) (у т.ч. якщо паспорт громадянина України також втрачений)?

  У разі втрати документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі, фізичній особі необхідно звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу (якщо тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання або не має постійного місця проживання в Україні) та пред’явити паспорт.

  У разі втрати документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі з одночасною втратою паспорта громадянина України, фізичній особі для отримання такого документа необхідно:

-отримати в установленому порядку новий паспорт громадянина України, замість втраченого або викраденого;

-звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу (якщо тимчасово перебуває за межами населеного пункту проживання або не має постійного місця проживання в Україні) та пред’явити паспорт;

-  у разі необхідності подати заяву про внесення змін до Державного реєстру за формою № 5ДР.

  Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

  Нагадуємо, що для зручності платників запроваджено електронний сервіс ДПС -  «Електронний кабінет», де можна подати податкову звітність, отримати необхідну інформацію з інтеграційних карток, здійснити листування з ДПС, отримати адміністративні послуги та інше.

  Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС. Робота у приватній частині електронного кабінету проводиться з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

  Звертатися за консультацією можна по телефону Бахмутського ЦОП (0627)44-59-86.

 

Єдиний рахунок – з 01 січня 2021 року:

подаємо повідомлення через електронний кабінет

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що Кабінет Міністрів України постановою від 29.04.2020 № 321 затвердив Порядок функціонування єдиного рахунка та виконання норм ст. 35 1 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади (далі – Порядок).

Запровадження з 1 січня 2021 року єдиного рахунку для сплати податків, зборів та єдиного внеску визначено:

- Законом України від 04.10.2019 р. №190-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»;

- Законом України від 13.04.2020 р. № 559-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження єдиного рахунку для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Звертаємо увагу, єдиний рахунок не використовується для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу:

-        з податку на додану вартість та акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового (такий виняток пов’язаний з функціонуванням спеціальних систем електронного адміністрування для цих податків),

-        частини чистого прибутку (доходу) державними та комунальними підприємствами та їхніми об’єднаннями.

Також передбачено, що єдиний рахунок для сплати податків, зборів та єдиного внеску відкриватиметься як не бюджетний та буде віднесений до рахунків зі спеціальним режимом використання.

Повідомлення про використання або відмову від використання єдиного рахунку подається платником в електронній формі через Електронний кабінет у порядку, встановленому статтею 42¹ Податкового кодексу України.

У випадку, якщо платник має відокремлені підрозділи, то повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається таким платником за кожним відокремленим підрозділом.

Платник має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку один раз протягом календарного року. Використання єдиного рахунку платником розпочинається з робочого дня, що настає за днем подання ним повідомлення про використання такого рахунку.

У разі повідомлення про відмову від використання єдиного рахунку, виключення такого платника з реєстру відбудеться з 1 січня календарного року, що настає за роком, в якому було подано повідомлення про відмову від використання єдиного рахунку.

Використання ПРРО: Z-звіт створюється щоденно

Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що Законом України від 20 вересня 2019 року № 128-IX«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», який набрав чинності з 01.08.2020 р., визначено поняття фіскальний звітний чек – це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскального сервера Державної податкової служби.

Фіскальний звітний чек (Z-звіт), створюється засобами ПРРО щоденно у електронній формі у разі здійснення розрахункових операцій або закриття робочої зміни та подається до фіскального сервера засобами телекомунікацій. Z-звіт може бути сформованим в електронній формі або роздрукованим. Фіскальний звітний чек ПРРО підлягає реєстрації (фіскалізації) на фіскальному сервері Державної податкової служби (далі – фіскальний сервер).

Після передачі до фіскального сервера Z-звіту і отримання відповідно підтвердження від фіскального сервера, його зберігання відбувається за бажанням суб’єкта господарювання в зручний для нього спосіб.

На Донеччині виявлено незаконний експорт сільгосппродукції

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом Головного управління ДПС у Донецькій області встановлено факти щодо незаконної реалізації сільськогосподарської продукції за межи митної території України.

В ході аналітичного дослідження податківцями Донеччини спільно з Прокуратурою Донецької області виявлено та задокументовано факти вивезення за межі митної території України сільськогосподарської продукції, походження якої не встановлено, підприємством, що має ознаки фіктивності, без сплати будь-яких податків та повернення валютної виручки. Сума легалізованих коштів склала понад 22 млн гривень.

За даними матеріалами в Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстровано кримінальне провадження за ст. 205-1, ст. 209, ч. 1 ст. 366 Кримінального кодексу України.

Податкова Донеччини нагадує корисні посилання на офіційні сторінки Державної податкової служби України: Telegram- t.me/tax_gov_ua, Facebook- fb.com/TaxUkraine, YouTube- youtube.com/TaxUkraine.

Крім того, у нас теж є YouTube-канал  https://www.youtube.com/channel/UCzcW1e1XnPo_Qc6oV6XP3YQ

Підписуйтесь на офіційні канали податкової служби, щоб не пропустити важливе!

На соціальний захист населення Донеччини у поточному році спрямовано єдиного внеску більше 7 мільярдів гривень

Надходження ЄВ є тим фундаментом, на якому базується система державного захисту усіх верств населення, тому податковими органами Донеччини приділяється особлива увага до забезпечення кожним працедавцем повної виплати заробітної плати та сплати єдиного внеску.

За січень-жовтень 2020 року до бюджету Донецької області надійшло 7 млрд 35 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що більше минулорічних показників на 127 млн гривень. У тому числі за жовтень поточного року платниками Донеччини сплачено 787,8 млн грн єдиного внеску.

Податкова служба Донеччини нагадує, що несплата ЄВ для роботодавця – це шлях до чималих штрафів, строку давності для нарахування та сплати яких немає, а для робітника – втрата накопичення трудового стажу для розрахунку розміру пенсії через відсутність внесків до фондів соціального страхування. Тому в черговий раз закликаємо працедавців регіону сумлінно ставитись до виконання своїх конституційних обов’язків – своєчасно та в повному обсязі сплачувати податкові зобов’язання.

Поворотна фінансова допомога:

правильно заповнюйте код ознаки доходу

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що відповідно до п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) поворотна фінансова допомога – це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення.

Згідно з п.п. 165.1.31 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

Відповідно до Довідника ознак доходів, наведеного у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями, основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, відображається у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (далі – Податковий розрахунок за ф. 1ДФ) під ознакою доходу «153».

Разом з тим, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку, відображається у Податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «197».

Основна сума поворотної фінансової допомоги, яка повертається фізичній особі – підприємцю або фізичній особі, відображається у Податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».

Податкова Донеччини: чим загрожує заборгованість з єдиного внеску

Головне управління ДПС у Донецькій області звертає увагу, що згідно до положень діючого законодавства України єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок)  повинен сплачуватись своєчасно та у повному обсязі. Крім того, фінансове становище платника не ставиться в залежність до можливості або неможливості виконання обов’язку сплати єдиного внеску. Питання наявності заборгованості з єдиного внеску по області залишається вкрай важливим та знаходиться на постійному контролі.

Як відзначила заступник начальника ГУ ДПС у Донецькій області Марина Погосян, за результатами вжитих заходів протягом дев’яти місяців поточного року забезпечено надходжень в рахунок погашення єдиного внеску на суму понад 231,0 млн гривень. При цьому несплата платниками цього податку має відповідні наслідки.

Законодавством чітко визначено алгоритм погашення заборгованості з єдиного внеску, згідно якого податкові органи працюють спільно з органами державної виконавчої служби, та в цій взаємодії функції безпосереднього стягнення виконують саме органи державної виконавчої служби, які, в свою чергу, мають широкий спектр повноважень щодо відповідного впливу на боржників та стягнення заборгованості.

Так, якщо платник єдиного внеску ігнорує свій обов’язок щодо сплати єдиного внеску, органи ДПС, відповідно до діючого законодавства, надсилають такому платнику вимогу про сплату боргу. У разі, якщо протягом 10 календарних днів з дня надходження вимоги він не сплачує суму боргу, не оскаржує вимогу у встановленому порядку, орган ДПС надсилає вимогу, як виконавчий документ, до органу державної виконавчої служби для її примусового виконання.

В подальшому державний виконавець розпочинає примусове стягнення, зокрема, шляхом першочергового стягнення коштів з рахунків платника у банках та за рахунок продажу його майна.

Одночасно необхідно відзначити, що, згідно до діючого законодавства, строки давності щодо стягнення єдиного внеску не застосовуються.

При цьому такі ключові заходи примусового стягнення супроводжуються  арештами та, відповідно, блокуванням рахунків платника у банківських установах, арештом майна такого платника, примусовим вилученням майна та його реалізації, тощо. 

«Безумовно, податковою службою вживаються всі необхідні заходи для скорочення заборгованості з єдиного внеску, але всі ми – і податківці, і роботодавці, і громадськість, – впевнена, розуміємо, що виключно штрафними санкціями, пенею та примусовим стягненням боргу вирішити питання заборгованості з єдиного внеску навряд чи вдасться. Далеко не останньою по значущості умовою є сумлінне, усвідомлене ставлення роботодавців до свого обов’язку сплачувати внесок. Своєчасна та в повному обсязі сплата єдиного внеску – це, перш за все, повага до найманих працівників, прояв реального піклування про них, інвестування в їх майбутні пенсії, фінансова гарантія забезпечення державою соціальних обов’язків та стандартів!» – підкреслила Марина Погосян.

Припинення підприємницької діяльності: порядок подання ліквідаційної звітності

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно з п.п. 49.18.8 п. 49.18 ст. 49 ПКУ якщо платник податків ліквідується чи реорганізується (у тому числі до закінчення податкового (звітного) періоду), декларація, зокрема, з місцевих податків і зборів може подаватися за податковий (звітний) період, на який припадає дата ліквідації чи реорганізації, до закінчення такого звітного періоду.

Внесення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється у разі, зокрема, внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи підприємця – з дати державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (п.п. 65.10.1 п. 65.10 ст. 65 ПКУ).

Абзацами другим та третім п.п. 65.10.4 п. 65.10 ст. 65 ПКУ визначено, що державна реєстрація (реєстрація) припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Державного реєстру запису про припинення такої діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування штрафних санкцій і нарахування пені за їх невиконання.

Відповідно до абзаців другого та третього п. 177.11 ст. 177 ПКУ фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, подають податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду.

У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Згідно з п.п. 2 п. 299.10 ст. 299 ПКУ реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем відповідно до закону – в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення.

У разі припинення платником єдиного податку провадження господарської діяльності податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому анульовано реєстрацію за рішенням контролюючого органу на підставі отриманого від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (абзац перший п. 295.8 ст. 295 ПКУ).

У разі державної реєстрації припинення, зокрема, підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення (п. 294.6 ст. 294 ПКУ).

Нормами ПКУ не передбачено подання ліквідаційної звітності для фізичних осіб, які перебували на спрощеній системі оподаткування.

Таким чином, фізичні особи, щодо яких до Єдиного державного реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця востаннє за податковий (звітний) квартал в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року у, строки, визначені п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Просто та зручно: сервіс «Е-повернення»

Державна податкова служба України повідомляє, що для спрощення процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів діє сервіс «Е-повернення».

Платники податків мають змогу у режимі 24/7, дистанційно подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет в «три кліки».

У головному меню Електронного кабінету необхідно в розділі «Заяви, запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (J1302001 – для юридичних осіб або F1302001 – для фізичних осіб).

Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, підписати та відправити територіальному органу ДПС.

Повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати та за умови відсутності у такого платника податкового боргу.

Даним сервісом за 10 місяців поточного року скористалися 249 тис. платників, з яких 128 тис. – подали заяви на повернення коштів та 121 тис. громадян задекларували право на повернення податкової знижки за деклараціями про майновий стан і доходи.

Територіальними органами ДПС опрацьовано 183 тис. заяв, за якими сформовано та передано до Казначейства електронних висновків на суму 5,7 млрд гривень. Також до Казначейства направлено електронних повідомлень на повернення податкової знижки на суму 311 млн гривень.

Робота програмного РРО у режимі «офлайн»

Головне управління ДПС у Донецькій області звертає увагу платників, що на період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – програмний РРО) та фіскальним сервером контролюючого органу, проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі «офлайн». Це означає наступне:

  • програмним РРО надається резерв з певного діапазону фіскальних номерів, що сформовані фіскальним сервером ДПС;
  • працювати в такому режимі можна не більше 36 годин підряд, але не більше ніж 168 годин на місяць. За цим має стежити програмний РРО автоматично. Робота також припиняється, якщо закінчуються номери з виділеного діапазону;
  • у період між початком і завершенням режиму «офлайн» чеки формуються програмним РРО, їм присвоюються фіскальні номери з діапазону, кожен чек має відмітку про те, що він виданий в режимі «офлайн»;
  • переведення в режим роботи «офлайн» та виход з такого режиму здійснюється програмним РРО автоматично.

Сплата єдиного внеску: як правильно заповнити платіжні документи

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що з метою уникнення помилок при заповненні платіжних документів на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ), необхідно дотримуватись вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 р. № 666 зі змінами (далі - Порядок № 666).

Відповідно до п. 5 Порядку № 666 поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється наступним чином:

- поле №1 - зазначається службовий код («*»);

- поле №2 - друкується розділовий знак «;» та код виду сплати:

«101» - сплата суми податків і зборів та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску;

«121» - сплата адміністративного штрафу;

«130» - сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів оподаткування юридичних осіб;

«131» - сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового  аудиту;

«133» - сплата суми податків і зборів, єдиного внеску, штрафних (фінансових) санкцій, пені, визначених за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб;

«121» - сплата адміністративного штрафу;

«140» - надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу / недоїмки з єдиного внеску;

- поле №3 - друкується розділовий знак «;» та код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;

- поле №4 - друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;

- поле № 5 - друкується розділовий знак «;»; платником податків поле не заповнюється;

- поле № 6 - друкується розділовий знак «;»; платником податків поле не заповнюється;

- поле № 7 - друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.

Так, відповідно до п. 15 додатка 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 № 22 при заповненні реквізиту «Отримувач» зазначаються:

- повне, або скорочене (за наявності) найменування отримувача, яке міститься в Єдиному державному реєстрі, або в Єдиному банку даних юридичних осіб, або в реєстраційному документі;

- прізвище, ім’я, по батькові отримувача, що відповідає прізвищу, імені, по батькові отримувача, яке містить паспорт громадянина України (або інший документ, що посвідчує особу та, відповідно, до законодавства України може бути використаним на території України для укладення правочинів);

- під час сплати платежів до бюджету - найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.

Детальніше щодо заповнення платіжних документів при сплаті платежів до бюджету – за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/63910.html.

Реєстрація програмного РРО – швидко та просто

Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України.

Для початку роботи з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.

Потім потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/

   

Яндекс.Метрика