Коронавірус

   

Рубрики  

   

   

Пошук  

   

Рекомендуємо відвідати  

Бюджет участі

   

 
   

Увійти/Вийти  

   

 

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ

ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ


 

 

У Бахмутському ЦОП надаються консультації засобами Skype

        З метою профілактики, запобігання поширення та мінімізації інфікування коронавірусом, у Бахмутському ЦОП для зручності громадян запроваджено новий сервіс - отримання усних консультацій за допомогою скайп-зв’язку. Звернутися за консультацією платники податків можуть засобами Skype, ім’я користувача - cop0502.

        За період з 17-23 вересня за консультацією засобами Skype зверталися  суб’єкти господарювання стосовно питань реєстраційної заяви платника ПДВ, податкової знижки, відповідальності за неналежне ведення або не ведення Книги обліку доходів і витрат, а  саме:  

Запитання:

Який порядок заповнення реєстраційної заяви ф. № 1-ПДВ?

Відповідь:

Відповідно до п. 183.1 ст. 183 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, будь-яка особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.

Згідно з п. 2.5 розд. ІІ Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.11.2014 № 1130, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130) контролюючі органи в областях та місті Києві, міжрегіональні територіальні органи забезпечують організацію роботи з реєстрації та обліку платників ПДВ, що перебувають на їх території.

Відповідно до п. 2.6 розд. ІІ Положення № 1130 контролюючі органи та державні податкові інспекції, які їм підпорядковуються, здійснюють:

-     приймання заяв, контроль за повнотою даних щодо відповідності нормативним документам;

-     обробку даних заяв та документів щодо реєстрації, перереєстрації, анулювання реєстрації платників ПДВ;

-     реєстрацію, перереєстрацію, анулювання реєстрації платників ПДВ;

-    формування і надання витягів з Реєстру автоматизованого банку даних (далі – Реєстр);

-     підготовку та обробку документів щодо відміни анулювання реєстрації;

-     моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру.

У разі виникнення у особи запитань щодо заповнення певних розділів реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ, пов’язаних із діяльністю виключно такої особи у конкретному випадку, їй необхідно звернутися до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання).

Запитання:

Чи включаються до складу податкової знижки витрати, понесені фізичною особою на лікування за наслідками 2019 року?

Відповідь:

До переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки відповідно до п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), включається сума коштів, сплачених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних пристосувань, виробів медичного призначення для індивідуального користування осіб з інвалідністю), а також сума коштів, сплачених платником податку, визнаного в установленому порядку особою з інвалідністю, на користь протезно-ортопедичних підприємств, реабілітаційних установ для компенсації вартості платних послуг з реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації, наданих такому платнику податку або його дитині з інвалідністю у розмірах, що не перекриваються виплатами з фондів загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування, крім:

а) косметичного лікування або косметичної хірургії, включаючи косметичне протезування, не пов’язаних з медичними показаннями, водолікування та геліотерапії, не пов’язаних з лікуванням хронічних захворювань;

б) протезування зубів з використанням дорогоцінних металів, порцеляни та гальванопластики;

в) абортів (крім абортів, які проводяться за медичними показаннями або коли вагітність стала наслідком зґвалтування);

г) операцій із зміни статі;

ґ) лікування венеричних захворювань (крім СНІДу та венеричних захворювань, причиною яких є побутове зараження або зґвалтування);

д) лікування тютюнової чи алкогольної залежності;

е) придбання ліків, медичних засобів та пристосувань, оплати вартості медичних послуг, які не включено до переліку життєво необхідних, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 1 розд. ХІХ ПКУ встановлено, що п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 ПКУ набирає чинності з 1 січня року, наступного за роком, у якому набере чинність закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.

Станом на 01 січня 2020 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування чинності не набрав, тому податкова знижка по витратах, понесених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.4 п. 166.3 ст. 166 ПКУ), за наслідками 2019 року платникам не надається.

Запитання:

Яка передбачена відповідальність за неналежне ведення або не ведення Книги обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу ФО?

Відповідь:

Відповідно до п.п. «а» п. 176.1 ст. 176 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку зобов’язані вести облік доходів і витрат в обсягах, необхідних для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу, у разі якщо такий платник податку зобов’язаний відповідно до розд. IV ПКУ подавати декларацію або має право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків, у тому числі при застосуванні права на податкову знижку.

Форма Книги обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу та Порядок ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2017 № 591.

Відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративне правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами та доповненнями (далі – КУпАП) за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою ст. 164 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Більше половини усіх надходжень до зведеного бюджету Донеччини –

це податок на доходи фізичних осіб

Головним управлінням ДПС у Донецькій області неодноразово зазначалось, що податок на доходи фізичних осіб – лідер у наповненні як державного бюджету країни, так і місцевих бюджетів регіону. На даний час цей податок забезпечує більше 56% загальних надходжень зведеного бюджету регіону.

Протягом восьми місяців 2020 року мешканці Донеччини спрямували до бюджетів всіх рівнів 8 млрд 194 млн гривень податку на доходи фізичних осіб. Сума сплаченого цьогоріч податку перевищує аналогічні показники минулого року на 74,6 млн гривень.

Крім того, податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів області. З початку року на розвиток місцевих громад надійшло на 56 млн грн ПДФО більше, ніж торік, а саме – більше 6,1  млрд гривень.

До державного бюджету надходження склали 2,1 млрд грн, що перевищує показники 2019 року на 19 млн гривень.

Позитивна динаміка з надходжень ПДФО пояснюється не тільки зростанням з 1 січня 2020 року мінімальної заробітної плати (до речі, з 1 вересня поточного року її ще збільшили – до 5000 гривень), але й ефективними спільними діями органів місцевої влади та фахівців податкової служби області у напрямку детінізації ринку праці.

 

З початку року Податковою Донеччини упереджено ризикових операцій майже на 27 мільйонів гривень

Сьогодні кожне підприємство самостійно вибирає – працювати та платити податки чесно чи йти на правопорушення, ризикуючи своєю діловою репутацією. Але останні повинні розуміти, що міра відповідальності за скоєне правопорушення у податковій сфері настане за будь-яких обставин і вона завжди буде вище очікуваних сподівань відсутності покарання.

У зв’язку з цим, пріоритетом в роботі податкових органів залишається робота, спрямована на попередження ризикових операцій, яка неможлива без налагоджених партнерських відносин з платниками податків.

Протягом останніх років державою, як суб'єктом правовідносин у податковій сфері, впроваджено ряд механізмів, що суттєво удосконалили правове поле для викорінення зловживань при адмініструванні податку на додану вартість.

По-перше, це  Система електронного адміністрування податку на додану вартість. Принцип її роботи не складний і водночас ефективний. Простими словами - спочатку підприємству необхідно поповнити рахунок (або купити товар), а потім зареєструвати податкову накладну. Система автоматично у розрізі платників аналізує суми ПДВ по виписаних та отриманих податкових накладних, сплачені суми при ввезенні товару на митну територію, суми поповнення та залишку на електронному рахунку. Такий порядок роботи системи повністю ліквідував можливість формування «фіктивного паперового кредиту» за рахунок маніпулювань податковою звітністю з ПДВ.

По-друге, це Система моніторингу податкових накладних (розрахунків коригування) критеріям оцінки ступеня ризиків, яка постійно удосконалюється протягом останнього року. Нагадаємо, що це за критерії:

-  якщо ваш контрагент відверто підпадає під ознаки фіктивного підприємства (зареєстровано на недійсні, або підроблені документи, зареєстровано або перереєстровано на померлих або безвісті зниклих осіб, зареєстровано на втрачені документи), то будьте впевнені, що діяльність такого платника буде відразу заблокована, а податкові наслідки діяльності такого фіктивного підприємства будуть стосуватися і їх контрагентів;

-  якщо ви, або ваш контрагент, будете здійснювати фінансово-господарську діяльність без наявності відповідних ліцензій, які засвідчують право платника на виробництво, експорт, імпорт або торгівлю певними видами товарів, будете намагатися реалізувати товар, який не придбавався (якщо підприємство не є виробником), або будете вносити зміни (коригувати) у вже проведені операції в обсягах, які ви не здійснювали, то такі операції невідмінно потраплять до кола зору податкових органів;

-  під моніторинг Системи також підпадають платники, які не мають відкритих рахунків у банківських установах, керівник підприємства був посадовою особою ліквідованого підприємства, не звітує до податкових органів, а також платники, відносно яких в органах ДПС наявна податкова інформація, що свідчить про проведення ризикових операцій.

 

Необхідно зазначити, що на сьогодні податковими органами запроваджено досить потужну систему обміну податковою інформацією, і вся процедура збору належної доказової бази щодо проведення фіктивних операцій не перевищує 3-х місяців.

Так, протягом 2020 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області встановлено наявність ознак ризику та упереджено декларування ризикових операцій на 26,7 млн грн ПДВ, при цьому сума таких операцій перевищує 133,5 млн гривень.

 

Більше 122 тисяч адмінпослуг отримали громадяни Донеччини з початку 2020 року

Головним управлінням ДПС у Донецькій області за 8 місяців 2020 року платникам надано 122,4 тис. адміністративних послуг. Серед них найбільш популярні – видача картки платника податків про реєстраційний номер облікової картки платника податків та відомості з Держреєстру фізичних осіб - платників податків щодо суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. 

Податкова Донеччини нагадує, що для фізичних осіб запроваджено дуже зручний електронний сервіс «ЕК для громадян» в «Електронному кабінеті» http://cabinet.tax.gov.ua/individual.

За допомогою цього сервісу фізична особа зможе, не виходячи з дому (а це в умовах розповсюдження коронавірусної інфекції є дуже актуальним)  створити та спрямувати до ДПС заяву на реєстрацію особи (у тому числі новонародженої дитини) в Держреєстрі фізичних осіб - платників податків.

Змінили адресу чи прізвище? – замінити ці дані у Картці платника податків про присвоєний реєстраційний номер вам допоможе режим «Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб (форма № 5ДР)».

Ну, а отримати інформацію щодо своїх доходів ви завжди зможете за допомогою режиму «Запит про суми виплачених доходів».

Нагадуємо, що вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua(MobileIDта BankID). 

 

Місцеві бюджети Донеччини отримали більше 760 мільйонів гривень

плати за землю

За вісім місяців 2020 року місцеві бюджети Донецької області отримали 760,6 млн гривень плати за землю, значну частину якої, а це майже 23%, забезпечили землевласники Маріупольської громади.

Більше 80 відсотків загальної суми надходжень, а це 618,8 млн грн, сплачено підприємствами, установами та організаціями за користування земельними ділянками державної та комунальної власності. Підприємці забезпечили надходження плати за землю та орендної плати до бюджетів територіальних громад у сумі 141,8 млн гривень.

Плата за землю є одним із небагатьох видів платежів, які стовідсотково залишаються в бюджеті міста або району. Саме тому її надходження є вкрай важливим та необхідним для міських та селищних рад.

Податкова Донеччини нагадує – у разі отримання платником земельного податку протягом звітного року нового витягу про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, він зобов’язаний подати уточнюючі податкові декларації з плати за землю з дати набрання чинності рішення відповідної ради про затвердження нової нормативної грошової оцінки землі на території населеного пункту.

 

Як перетворити картоплю на пшеницю

Донецькі податківці упередили черговий факт розповсюдження підприємством "ризикового" податкового кредиту.

Так, до поля зору податкової служби потрапила діяльність одного з підприємств, яке відображало операції з придбання різноманітного обладнання та картоплі продовольчої, а реалізовувало пшеницю. При цьому підприємство мало на правах власності і користування земельні ділянки в Донецькій та Херсонській областях України.

Однак особливу увагу податківців привернув той факт, що згідно з податковою звітністю у підприємства була відсутня достатня кількість працівників для оброблення цих земельних ділянок. Також не було заявлено про наявність власного або орендованого автотранспорту, а придбання послуг з перевезення придбаної/реалізованої продукції підприємством не здійснювалось.

З метою оперативного відпрацювання розповсюдження ризикового податкового кредиту фахівці податкової служби регіону направили інформацію до ДПС України.

В результаті відпрацювання схему ухилення від оподаткування обсягом 7,8 млн грн припинено, упереджено втрати ПДВ у сумі 1,6 млн гривень.

 

Більше 5,5 мільярдів гривень - надходження єдиного внеску від платників Донеччини

У січні – серпні 2020 року сума надходжень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від платників податків Донеччини склала 5 млрд 522 млн гривень, що на 4,4 млн грн перевищило надходження аналогічного періоду  2019 року. Про це повідомила в.о. начальника Головного управління ДПС у Донецькій області Ірина Долозіна.

Як зазначила Ірина Долозіна, постійна співпраця  з роботодавцями регіону, а також  детінізація ринку праці є одним з пріоритетів у роботі податківців, оскільки заробітна плата громадян та доходи фізичних осіб-підприємців являється основним джерелом для сплати єдиного внеску, за рахунок якого наповнюються фонди соціального страхування, фінансуються державні соціальні програми, здійснюється виплата пенсій, матеріальної допомоги громадянам тощо.

Нагадуємо, що захистити свої права, або, навіть, перевірити правильність обов’язкових відрахувань з вашої зарплатні може кожен громадянин Донеччини за допомогою безкоштовного мобільного додатку #Legal_ZrPlat.

Завантажити його можна засобами Play Market (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.solidpack.legalzrplat) або App Store (https://apps.apple.com/us/app/legal-zrplat/id1490703512?ls=1).

 

Туристи збагатили Донеччину на 1,4 млн гривень

 

Цьогорічний курортний сезон на Донеччині приніс до місцевих бюджетів регіону 1,4 млн грн туристичного збору.

Варто зазначити, що у розрізі районів лідером у наповненні місцевих бюджетів вказаним збором у цьому році є м. Краматорськ, гості якого принесли до місцевої казни 480,3 тис. грн, мальовничі краєвиди Слов’янського району, як і раніше, займають друге місце по привабливості – 450,8 тис. грн та значно просіли позиції районів біля Азовського моря (м. Маріуполь та Мангушський район) – 246,1 тис. грн, що і не дивно, враховуючи пандемічну кризу через коронавірус.

Зауважимо, що чинним законодавством чітко визначене коло платників туристичного збору та його граничний розмір. Платниками туристичного збору, як встановлено ст.268 Податкового кодексу, є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, котрі прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують послуги з тимчасового проживання. Ставка туристичного збору встановлюється місцевими органами влади у розмірі до 0,5 відсотка – для внутрішнього туризму та до 5 відсотків – для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Донеччина має багато цікавих містечок для туристів і є привабливим регіоном для інвесторів. Ірина Долозіна, в.о. начальника ГУ ДПС у Донецькій області, переконана, що збільшення потоку туристів, які відвідують наш регіон та сплачують туристичний збір, сприяє й розвитку бізнесу місцевих суб’єктів господарювання. Адже, оплачуючи різні товари чи послуги, турист робить свою інвестицію у бізнес нашого регіону й наповнення бюджету.

 

Електронний кабінет – задля зручності платників

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що відповідно до п.42 прим. 1.2 ст.42 прим.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно – правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ.

Подання та перегляд податкової звітності, інформація з інтеграційних карток платника по податках та зборах, отримання довідки про відсутність заборгованості, інформація з загальнодоступних реєстрів та повна інформація про платника податку, можливість електронного листування — це все і дуже багато іншого платник податку зможе отримати онлайн за допомогою Електронного кабінету.

За допомогою електронних сервісів можна отримати і адміністративні послуги. Це набрало особливого значення для платників податків в умовах карантину, і не лише для суб’єктів господарювання, але й для громадян.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Робота у приватній частині електронного кабінету проводитьсяз використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якомуАкредитованому центрі сертифікації ключів.

Користуватись послугами відкритої частини електронного кабiнету можна без ідентифікації особи. Через відкриту частину електронного кабiнету користувачам доступні такі можливості:

– доступ до інформації з публічних реєстрів:

·  дані про взяття на облік платників;

·  реєстр страхувальників;

·  дані реєстру платників ПДВ;

·  реєстр платників єдиного податку;

·  інформація про РРО;

·  інформація про книги ОРО;

·  дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;

·  реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами;

– інформація про граничні терміни сплати податків, зборів, обов’язкових платежів та подання звітності (податковий календар);

– перегляд та друк бланків податкової звітності;

– заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;

– контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

У приватній частині електронного кабiнету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа — суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) електронний кабiнет надає доступ до наступних сервісів:

·  персоніфікований податковий календар;

·  перегляд облікових даних платника (детальніше в розділі Облікові дані платника);

·  подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики (детальніше в розділі Введення звітності);

·  перегляд та друк раніше поданої звітності (детальніше в розділі Перегляд звітності);

·  перегляд вхідних/вихідних документів (детальніше в розділі Вхідні/вихідні документи);

·  листування з органами ДПС (детальніше в розділі Листування з ДПС);

·  подання заяв, запитів для отримання інформації (детальніше в розділі Заяви, запити для отримання інформації);

·  інформація про стан розрахунків з бюджетом (детальніше в розділі Стан розрахунків з бюджетом);

·  реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних (детальніше в розділі Реєстрація ПН/РК);

·  інформація з Єдиного реєстру податкових накладних (детальніше в розділі Єдиний реєстр податкових накладних);

·  інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ (детальніше в розділі Система електронного адміністрування ПДВ);

·  інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального (детальніше в розділі Система електронного адміністрування реалізації пального).

Шановні платники! Максимально використовуйте можливості електронних сервісів ДПС та Електронного кабінету задля зручності ведення бізнесу та упередження коронавірусної хвороби.

 

Спрощено механізм обміну електронними документами

з контролюючими органами!

Головне управління ДПС у Донецькій області інформує, що у зв’язку із набранням чинності наказом Міністерства фінансів України від 06.01.2020 № 261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.07.2020 за № 723/35006 (далі – Наказ № 261), значно спрощено механізм обміну електронними документами з контролюючими органами.

З 1 вересня 2020 року приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Договір) відбувається після прийняття в контролюючому органі першого будь-якого електронного документа, надісланого у встановленому форматі (стандарті) з дотриманням вимог законодавства.

Заяви про приєднання до Договору за формами J1392001 та F1392001 скасовано. Новий договір Головного управління ДПС у Донецькій області від 31.08.2020 №599003 розміщено у відкритій частині Електронного кабінету за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/contract.

При цьому запроваджена можливість зміни уповноважених осіб платника, яким надається право користування Електронним кабінетом. Надсилання інформації щодо інших відповідальних осіб платника податків, яким делеговано право підпису електронних документів (наприклад, бухгалтер або уповноважена особа, якій надається право підпису податкових накладних), відбувається як і раніше, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису за формами документів J1391103 та F1391103.

Режим «Введення звітності» у приватній частині Електронного кабінету надає можливість введення/надсилання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (бухгалтера або уповноваженої особи), перегляду статусу направленого документу (прийнято або не прийнято).

За допомогою режиму «Вхідні/вихідні документи» можна дізнатись про причини не прийняття повідомленняпро надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису та причини неприйняття податкової звітності, поданої засобами телекомунікаційного зв`язку.

Водночас, договори та пов’язані з ними повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису, які станом на день набрання чинності Наказом № 261 (на 01.09.2020) є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 5 розділу III Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

У відкритій частині Електронного кабінету у режимі «Допомога» розміщено інструкцію для користувачів, а також  телефон служби підтримки 0800501007 (напрямок 0).

Жителі Донеччини сплатили майже 79 млн грн податку на нерухомість

За 8 місяців поточного року до місцевих бюджетів регіону надійшло 78,6мільйон гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що на 3,7 млн грн більше, ніж торік.

Зокрема, компанії, організації і установи перерахували до бюджетів громад 49,1 млн грн, а від фізичних осіб скарбниці отримали 29,5 млн гривень.

Майже третину від загальних надходжень забезпечили власники майна у м. Маріуполі – 26 млн грн, покровські, бахмутські та слов’янські платники спрямували по 9 млн грн, краматорські, волноваські і мангушські – по 5 млн гривень.

Нагадаємо – у 2020 році податок сплачується за 2019 рік, максимальна ставка становить 62,59 гривні за один квадратний метр.

Обчислення суми податку з об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється податковим органом за місцем реєстрації. Податкові повідомлення-рішення, в яких зазначена сума нарахованого податку та відповідні платіжні реквізити, на які слід сплатити податок, надсилаються платнику податку податковим органом до 1 липня 2020 року, а сплатити суму зазначеного в них податку потрібно протягом 60 днів після отримання.

Власники нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкове повідомлення-рішення, можуть звернутися до податкової служби за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних.

 

На Донеччині місцеві бюджети отримали 2,5 млн грн "автоподатку"

За січень-серпень 2020 року до місцевих бюджетів Донецької області сплачено 2,5 млн грн транспортного податку. Із загальної суми майже 1,5 млн грн надійшло від автовласників - юридичних осіб та 1,0 млн грн – від фізичних осіб.

З початку року найбільші відрахування "автоподатку" забезпечили власники автомобілів м. Маріуполя (723,6 тис. грн), м. Бахмут (360 тис. грн) та м. Покровськ (217,3 тис. гривень),

Одним з критеріїв для визначення об’єкта оподаткування транспортним податком є вартісна оцінка легкового автомобіля. Оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня.

Нагадаємо, транспортний податок входить до складу податку на майно та повністю зараховується до місцевих бюджетів тих територій, на яких зареєстроване авто. Його ставка складає 25 тисяч гривень на рік. Фізичні особи повинні сплатити податок не пізніше 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, юридичні особи – щоквартально авансовими внесками до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.

 

За спеціальне використання води підприємства Донеччини сплатили більше 87 мільйонів гривень

 

За дев’ять місяців 2020 року платники рентної плати за спеціальне використання води Донецької області перерахували до бюджетів всіх рівнів 87,4 млн гривень, у тому числі до держбюджету надійшло 48,1 млн грн, до місцевих скарбниць – 39,3 млн гривень.

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що платниками рентної плати за спеціальне використання води є, зокрема, первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів.

Об’єктом оподаткування рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі. 

Саме за рахунок частини рентної плати, що надходить до скарбниць місцевих громад, фінансуються потреби бюджетної сфери місцевих громад та соціальні програми по екологічному оздоровленню річок та водоймищ  Донецької області. 

   

Яндекс.Метрика