Пошук  

   

Рубрики  

   

Рекомендуємо відвідати  

   

 
   

Увійти/Вийти  

   

Бахмутська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області інформує!

 

Уряд визначив порядок розподілу сум бюджетного

відшкодування ПДВ за тимчасовим реєстром

Уряд затвердив розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ між Тимчасовим реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, поданих до 01.02.2016 р., за якими станом на 01.01.2017 р. суми податку не відшкодовані з бюджету, та Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ. Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання бюджетного відшкодування податку на додану вартість» від 29.03.2017 р. № 189, якою затверджено відповідні положення, набирає чинності з 1 квітня 2017 року.

Такою постановою передбачено, що місячний обсяг бюджетного відшкодування за Тимчасовим реєстром не може перевищувати 2,8% суми бюджетного відшкодування за попередній календарний місяць за Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ.

Чи оподатковуються нерухомість і земля, 

що належать дитині

Сплатити нарахований податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за квартиру, власник якої є неповнолітня особа, мають її батьки (опікуни).

Аналогічно земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх і неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах і сплачується батьками, опікунами чи самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків або піклувальників.

Затверджено підстави для реєстрації або 

відмови в реєстрації в ЄРПН податкових накладних

Уряд затвердив підстави для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації.

Зокрема передбачається, що комісія ДФС може відмовити платнику ПДВ у реєстрації податкової накладної лише за таких умов:

·    ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригування, до яких застосована процедура призупинення реєстрації згідно з п. 201.16 ;

·      ненадання платником податку копій документів відповідно до пп. «в» пп. 201.16.1 ;

·    надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування.

Текст постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» від 29.03.2017 р. № 190 уже було опубліковано в офіційному виданні КМУ «Урядовий кур’єр».

Нагадаємо:із 1 квітня 2017 року набирає чинності п. 201.16 ПКУ, який передбачає зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування в разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, установлених згідно з п. 74.2 ПКУ.

Неприбутківці мають актуалізувати

 установчі документи до 1 липня 2017 року

Неприбуткові організації, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі — Реєстр), яким було повідомлено про невідповідність вимогам п. 133.4 ПКУ, а житлово-будівельним кооперативам — про відсутність завірених ними копій документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом, для включення в новий Реєстр зобов’язані до 01.07.2017 р. привести свої документи у відповідність до норм чинного законодавства та в цей же строк подати копії таких документів контролюючому органу.

У протилежному випадку такі установи й організації виключаються контролюючим органом із Реєстру.

Окрім того, Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, доповнено нормою про те, що релігійні організації до 01.01.2018 р. не можуть бути виключені з Реєстру через невідповідність установчих документів вимогам пп. 133.4.1 ПКУ (нагадаємо: указана норма передбачена Законом від 06.10. 2016 р. № 1667-VIII).

Ці й інші зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру передбачені в постанові Кабміну від 29.03.2017 р. № 195.

Чи відображати у декларації з ПДВ помилкову накладну?

Якщо платником податку помилково складено податкову накладну, то така податкова накладна не підлягає відображенню у податковій звітності з ПДВ. Розрахунок коригування, який може бути виписаний до такої податкової накладної, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, але до податкової звітності також не включається.

Коли неприбутківцям можна не подавати 

Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації

Неприбуткові установи й організації, визначені п. 133.4 ПКУ, мають право не подавати до контролюючих органів звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та фінансову звітність у разі відсутності об’єктів оподаткування чи показників, які підлягають декларуванню відповідно до вимог ПКУ, у т.ч. у фінансовій звітності, оскільки вона подається як додаток до податкової декларації з податку на прибуток (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та є її невід’ємною частиною.

(ЛистДФСУ від 16.03.2017 р. № 5264/6/99-99-15-02-02-15).

Коли виплата дивідендів прирівнюється до заробітної плати

Дохід у вигляді дивідендів, нарахований (виплачений) юридичною особою — платником податку на прибуток підприємств на користь фізичної особи, включається до її загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 % і військовим збором за ставкою 1,5 %.

Крім того, відповідно до пп. 170.5.3 п. 170.5 ст. 170 Податкового кодексу дивіденди, нараховані платникові податку за акціями або іншими корпоративними правами, що мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів чи суми, яка перевищує суму виплат, розраховану на будь-яку іншу акцію (корпоративне право), емітовану таким платником податку згідно з пп. 153.3.7 п. 153.3 ст. 153 Кодексу, для цілей оподаткування прирівнюються до виплати заробітної плати з відповідним оподаткуванням.

 (Лист ДФС України від 20.03.2017 р. № 5453/6/99-99-13-02-03-15)

Реалізація нерухомого майна на підставі

рішення суду — як відобразити дохід?

У разі якщо звернення стягнення на заставне нерухоме майно (предмет іпотеки) здійснюється на підставі рішенням суду, яке передбачає реалізацію цього майна шляхом  проведення прилюдних торгів, при цьому покупець набуває права власності на об’єкт нерухомого майна (отримує свідоцтво про придбання нерухомого майна), слід вважати, що фізична особа (майновий поручитель) відчужила (продала) своє власне майно покупцеві (юридичній особі). Фізична особа (відчужувач) має відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації та самостійно визначити і сплатити суму податку на доходи фізичних осіб з урахуванням норм ст. 172 Податкового кодексу.

Разом з тим банк (покупець) як податковий агент відображає суми доходу, отриманого фізичною особою (майновим поручителем) від операції з нерухомим майном у податковому розрахунку ф. № 1 ДФ.

(Лист ДФС України від 24.03.2017 р. № 5973/6/99-99-13-02-03-15)

ФОП не може провадити адвокатську діяльність

Фізична особа, яка провадить незалежну адвокатську діяльність, не може бути підприємцем у межах такої адвокатської діяльності. Адвокатська діяльність не є підприємницькою та не може здійснюватися фізичною особою — підприємцем.

Нагадаємо! Незалежна професійна діяльність — це участь фізичної особи в науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, якщо така особа не є працівником або фізичною особою — підприємцем і використовує найману працю не більш як 4-х фізичних осіб (пп. 14.1.226 ПКУ).

Водночас із 1 січня 2017 року особа, яка провадить незалежну професійну діяльність і не отримує дохід (прибуток) у звітному році чи окремому місяці звітного року від такої діяльності, зобов’язана визначити базу нарахування єдиного внеску, незважаючи на наявність статусу фізичної особи — підприємця. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

(ЛистДФСУвід 21.03.2017 р. № 3782/К/99-99-13-02-03-14)

Донецькою митницею ДФС до Державного бюджету 

України спрямовано більше півмільярда гривень

 

За результатами роботи перших двох місяців 2017року  Донецькою митницею ДФС до Державного бюджету України спрямовано 576,7 млн грн митних платежів. Надходження до держбюджету за січень - лютий 2017 року в порівнянні з аналогічним періодом 2016 року збільшилися на  30%, або майже на 134 млн гривень.

Рівень перерахувань Донецькою митницею ДФС митних платежів у Державний бюджет України обумовлений, насамперед, стабільністю роботи основних бюджетоформуючих підприємств металургійної, вугільної й машинобудівної галузей Донецького регіону.

Однак, слід зазначити, що надходження митних платежів до скарбниці країни від  Донецької митниці ДФС могли б суттєво збільшитись за рахунок здійснення митних формальностей суб’єктами ЗЕД, що проводять митне оформлення не за місцем розташування. Так, за звітний період більше 600 млн грн, що складає 119% від суми митних платежів, фактично перерахованих до держбюджету Донецькою митницею ДФС за січень – лютий 2017 року, сплачено такими підприємствами в інших митницях ДФС.

За підсумками роботи за січень - лютий 2017 року основним бюджетоформуючим товаром по Донецькій митниці ДФС залишається вугілля – 53% від загальних перерахувань у держбюджет, або майже  306 млн гривень.

Товари, що традиційно імпортують найбільш потужні підприємства регіону для своїх виробничих потреб, складають решту інших основних бюджетоформируючих товарів по митниці, а саме:

- інши метали та  вироби з них - 76,3 млн грн,

- феросплави - 44,1 млн грн,

- вогнетривкі матеріали та вироби - 41,7 млн грн,

- промислове обладнання й транспорт - 34,8 млн гривень.

Додаткові надходження, отримані внаслідок проведення постійної неупередженої роботи зконтролю чистоти декларування за січень - лютий 2017 року становить майже 4,7 млн  гривень.

Відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами,  упродовж  січня-лютого поточного року митницею видано 261 сертифікат форми EUR.1. У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість виданих  митницею сертифікатів зросла на 5% .

Найбільша кількість сертифікатів видана на товари, які експортовані до наступних країн ЄС: Румунія – 52; Італія – 44; Німеччина – 33; Словенія – 29, Польща – 28.

У розрізі товарів, найбільша кількість сертифікатів видана на наступні товари: «свинець», «сплав свинцю», «частини прокатного стану», «частини правильної машини», «халва соняшникова», «натуральний бджолиний мед».

До уваги громадян!

Донецькі митники стоять на заваді незаконному

ввезенню транспортних засобів на митну територію

України із порушенням митних правил

Запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил відповідно до п.10 ст. 544 Митного кодексу України  є одним із основних завдань органів доходів і зборів при здійсненні державної митної справи. Співробітниками Управління протидії митним правопорушенням Донецької митниці ДФС постійно проводиться аналіз порушень митних правил, який свідчить, що найбільш поширеними є порушення строків транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу на митну територію України та зберігання товарів, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю.

Упродовж 2016 року та протягом перших трьох місяців 2017 року Донецькою митницею ДФС досягнуто позитивної судової практики щодо конфіскації транспортних засобів, які ввезені через міжнародні пункти пропуску на державному кордоні, розташовані на території, тимчасово непідконтрольній українській владі. Так у жовтні 2016 року на контрольному пункті в’їзду-виїзду «Новотроїцьке» було затримано автомобіль марки «Volkswagen», а у січні 2017 року  - автомобіль  марки «Mitsubishi», які прямували з тимчасово непідконтрольної території до м. Маріуполь. Транспортні засоби були ввезені на митну територію України через міжнародні пункти пропуску, які відповідно до рішень Уряду України не функціонують з листопада 2014 року. Таким чином, громадяни здійснили переміщення транспортних засобів поза митним контролем, тобто поза місцем розташування органу доходів і зборів та без виконання митних формальностей. В обох випадках у відношенні порушників законодавства складено протоколи про порушення митних правил за ст. 482 Митного кодексу України, а транспортні засоби вилучено до прийняття судом рішення.

У грудні 2016 року та у березні 2017 року судом прийнято рішення про конфіскацію незаконно ввезених автомобілів. Слід зазначити, що окрім цього виду покарання до порушників застосовуються і штрафні санкції у розмірі 100% вартості транспортного засобу.

Шановні громадяни, звертаємо Вашу увагу, що переміщувати товари та транспортні засоби необхідно через міжнародні пункти пропуску виключно на ділянці державного кордону, підконтрольного українській владі. Контрольні пункти в’їзду-виїзду, що знаходяться на «лінії зіткнення», не є міжнародними пунктами пропуску. Водночас нагадуємо, що міжнародні пункти пропуску, розташовані на території, тимчасово непідконтрольній українській владі, не функціонують, а тому товари та транспортні засоби, що переміщені через них, є предметом порушенням митних правил, за яке законодавством України передбачено відповідальність у вигляді штрафу у розмірі 100 % вартості таких товарів і транспортних засобів та їх конфіскацію.

Від платників Донеччини надійшло 58млн грн

 акцизного податку з роздрібної торгівлі

В Донецькій області нараховується близько 2,8 тис. суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними та тютюновими виробами. Майже за 3 місяці 2017 року  кількість виданих ліцензій на зазначені види діяльності складає 1,7 тис. шт. (на алкогольні напої – 0,8 тис. шт., на тютюнові вироби – 0,9 тис. шт.). За видачу та подовження таких ліцензій до місцевих бюджетів надійшло понад 7,6 млн гривень.

Майже за 3 місяці 2017 року  від платників Донеччини до місцевих бюджетів надійшло 58,0 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Співробітники ГУ ДФС у Донецькій області провели 14 перевірок суб`єктів господарювання з питання дотримання вимог законодавства, яке регулює обіг в роздрібній і оптовій торгівельній мережі алкогольних напоїв і тютюнових виробів. За результатами встановлених порушень до підприємців відповідно до законодавства застосовані фінансові санкції у вигляді штрафів на загальну суму 0,139 млн гривень. Основним порушенням є відсутність ліцензій, а також торгівля тютюновими виробами за цінами вище максимально встановлених виробником шляхом маркування на пачцітазбільшених на суму акцизного податку та інші порушення.

За результатами контрольно-перевірочних заходів та роз’яснювальної роботи серед платників податків за 3 місяці 2017 року додатково видано 215 шт. ліцензій на право роздрібної торгівлі суб’єктам господарювання, які до цього не мали такі ліцензії. Така тенденція також пов’язана з ліцензуванням реалізації пива, яке віднесено до алкогольних напоїв з 1 липня 2015 року, а також із заміщенням суб’єктів господарювання на ринку роздрібної торгівлі.

На Донеччині у судовому порядку

повернуто державі понад 9 млн гривень

Протягом січня - лютого 2017 року в судах різних інстанцій з урахуванням справ минулих років на розгляді знаходилось 3384 справи за участі органів ДФС у Донецькій області на загальну суму 5,1 млрд гривень.

Протягом зазначеного періоду за позовами платників податків до органів ДФС порушено провадження по 232 справам на суму 299,9 млн грн, з них:

-  справи за позовами платників податків до органів ДФС – 105 на суму 173,2 млн грн;

-  справи за позовами органів ДФС до платників податків – 127 на суму 126,7 млн гривень.

У переважній більшості випадків фахівці органів ДФС у судовому порядку доводять обгрунтованість своїх вимог до платників податків. Так, на користь податкових органів ДФС  за січень - лютий 2017 року винесено 133 остаточних рішення на суму 67,9 млн гривень, до бюджету надійшло 9,3 млн гривень.

Нагадаємо, що відповідно до Податкового кодексу України платник має право оскаржити рішення органів фіскальної служби в адміністративному чи судовому порядку. Детальніше порядок оскарження рішень контролюючих органів регламентовано статтею 56 Податкового кодексу України.

На Донеччині відбулась зустріч представників

кінологічних служб силових відомств регіону:

обмін досвідом - запорука безпеки громадян та країни

Днями в Головному управлінні Національної поліції (ГУНП) в Донецькій області на базі кінологічного центру поліції в Донецькій області, відкритому місяць тому, відбулася міжвідомча нарада, присвячена питанням роботи та взаємодії кінологічних підрозділів різних силових структур області.

У нараді взяли участь керівники управління карного розшуку ГУНП в Донецькій області, кінологічного центру, представники Державної служби з надзвичайних ситуацій, Донецького та Краматорського прикордонних загонів, Кінологічного союзу України, Всеукраїнської федерації кінологічного спорту, а також інспектори - кінологи Донецької митниці ДФС.

У митниці на даний час  успішно працює три кінологічні команди, до складу яких входять три інспектори-кінологи  та, звичайно, три «чотирилапі помічники». Упродовж минулого року команди пройшли курс з підготовки службових собак по пошуку наркотичних засобів. Всі успішно склали іспити та отримали Сертифікати у Центрі спеціальної підготовки та кінологічного забезпечення  Державної фіскальної служби України.

У ході зустрічі розглядались питання налагодження взаємоузгоджених зав’язків для обміну досвідом роботи. Звичайно, у кожної силової структури своя специфіка роботи  та свої «секрети»  для досягнення позитивного результату. Але мета у всіх спільна – безпека громадян та країни.

Представників поліцейських команд зацікавив метод «вільного пошуку», який використовують у своїй роботі митники. Це методика дресури, яка займає досить багато часу (до півроку) та дозволяє швидко перевіряти великий потік транспортних засобів та виявляти наркотичні засоби. Собака може самостійно виявити та починати переслідувати «джерело запаху». В.о. начальника відділу кінологічного забезпечення Донецької митниці ДФС Євген Кошкош зазначив: «Ми готові поділитися своїм досвідом, як працювати на морських суднах, автотранспортних засобах, а співробітники поліції – досвідом роботи собак на вулиці».

По завершенню заходу прийнято рішення щодо складання спільного із кінологічним центром поліції в Донецькій області плану дій для подальшої взаємодії при проведенні спільних тренувань, а також обміну методиками дресури щодо виявлення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів.

Фіскальна служби Донеччини взяла участь у

Східноукраїнському форумі «Реформи в перспективі

Південного Донбасу», організованому ОБСЄ

 

На запрошення Координатора проектів ОБСЄ в Україні, Посла пана Вайдотаса Верби делегація Головного управління ДФС у Донецькій області на чолі з начальником Сергієм Погорєлим взяла активну участь в роботі Східноукраїнського форуму «Реформи в перспективі Південного Донбасу», який розпочав свою роботу 30 березня у місті Маріуполі.

Форум, організований ОБСЄ у співпраці з національними, регіональними та місцевими партнерами, об'єднав близько 250 учасників – представників органів державної влади різних рівнів та місцевого самоврядування, судів, громадських і міжнародних організацій, вищих освітніх закладів, молодіжних організацій та інших зацікавлених установ, організацій та осіб.

Мета Форуму – сприяння залученню Маріуполя та Донбасу в цілому до загальнодержавних реформ, представлення досягнень процесу реформ та здобутий досвід, особливо у сферах децентралізації, розмінування та хімічної безпеки та відкритий діалог з цих та інших питань, важливих для громад Донбасу. ОБСЄ та міжнародні інституції презентували свої підходи до викликів, характерних для регіону, та взяли участь в діалозі з місцевими представниками у питаннях, що грають вирішальну роль у підвищенні безпеки та забезпеченні сталого розвитку.

Після насиченої презентаційної частини Форуму учасники продовжили роботу у трьох тематичних групах: «Децентралізація», «Ризики та загрози, пов’язані з конфліктом» та «Надання державних та соціальних послуг», в двох підгрупах якої взяла активну участь делегація фіскальної служби Донеччини, адже забезпечення потреб громадян в якісних соціальних та державних послугах є вкрай актуальним питанням в контексті триваючого в регіоні конфлікту.

Захід був насиченим і корисною інформацію, і палкими, але, разом з тим, конструктивними дискусіями. Одна з основних цілей Форуму – підтримка сталого проведення реформ в регіоні та підвищення якості задоволення державою соціальних потреб громадян – беззастережно підтримується Державною фіскальною службою України і не тільки на словах, але й конкретними справами, перш за все, реальними досягненнями у збільшенні сервісної складової в роботі фіскальних органів.

Такі заходи у форматі відкритого діалогу з найгостріших питань життєдіяльності регіону є надзвичайно актуальними та затребуваними. Головне управління ДФС у Донецькій області висловлює вдячність пану Вербі за можливість взяти участь в роботі Форуму.

 

Начальник

Бахмутської ОДПІ

ГУ ДФС у Донецькій області                                                                                                                                                          А.І. Данилюк

 

   

Яндекс.Метрика